23 Kasım 2014 Pazar

Eserin Adı : Cadı ve Sihirbaz
Eserin Orjinal Adı : Witch and Wizard
Yazar : James Patterson & Gabrielle Charbonnet
Yayınlanma Tarihi ve Yeri : 2011, İstanbul
Sayfa Sayısı : 312
Puanım : 3.5
Konusu : Böyle mi başlıyor... yoksa böyle mi sona eriyor?"Böylesi çok ağırdı. Bir şehir dolusu öfkeli yüz, kötü ruhlu bir suçluymuşum gibi bana bakıyordu. Stadyum hıncahınç doluydu. Yüz binlerce meraklı, umursamaz veya en azından kayıtsız yüzdü karşımdaki...Ve gözleri, yaşlar içinde olmak bir yana, hafifçe nemlenmiş, buğulanmış bile değildi.Kimse itiraz etmiyordu. Kimse ayağını vurmuyordu.Kimse yumruğunu kaldırmıyordu. Aslında, devasa ekranlarda gerisayım devam ederken, bugün ailemin son günü olacak gibi görünüyordu.Ağabeyim Whit'in, bu işten son dakikada kurtulmanın mümkün olup olmayacağını merak ettiğini görüyordum. Annemin, ben ve Whit için sessizce ağladığını görüyordum. Babamın, son anlarımızda sefilce davranmanın bir anlamı olmadığını bana ve ağabeyime hatırlatırcasına gülümsediğini görüyordum... Yalnız, anlatırken kendimi fazla kaptırıyorum. Dilimi tutamıyorum. Buraya, halka açık idamımıza gelene kadar, anlatılması gereken bir sürü şey var. En iyisi biraz gerilere gidelim..."Bu hikaye, Whisty ve Whit Allgood kardeşlerin insanı afallatan hikayesi. Bir geceyarısı ailelerinden koparılıp alınan ve hapsedilen biri kız biri erkek kardeşler, cadı ve sihirbaz olmakla suçlandılar...

Kitap Hakkındaki Yorumum :

Alternatif evren yaratan kitaplardan bir tanesi daha. Günümüz dünyasından uzakta, cadı ve sihirbazların yakalanıp işkence gördükleri bir sihirbaz tarafından yönetilen bir evrende, genç iki kardeş olan karakterlerimiz güçlerinin farkında değildir. Fark ettiklerinde ise kendilerini hapishanede bulurlar. Anne ve babaları yanlarına sadece bir günlük ve bir davul bageti vermiştir. Buradan kaçmanın yolu With'in ortadan kaybolmuş sevgilisinin hayaleti tarafından sağlanır. İlginç bir hikaye olmuş. İdam sehpasında başlayıp biten hikaye, devam kitabının geleceğinin haberini veriyor. Ancak beni rahatsız eden şey, iki yazarlı olan kitabın tanınmayan yazarının adının oldukça küçük yazılmış olması. Hikayenin içeriğiyle kapak dizaynını da uygun bulmadım. Gençlere hitap eden bir kitap için fazla karanlık ve itici. Bunun haricinde türünün sevenleri için okunması gereken bir kitap. Keyifli Okumalar.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder