11 Şubat 2015 Çarşamba

Eserin Adı : Forsa Bedenler
Eserin Orjinal Adı : Forsa Bedenler
Yazar : Demet Kaytan
Yayınlanma Tarihi ve Yeri : 2015, İstanbul
Yayın Evi : Akis Kitap
Türü : Roman
Sayfa Sayısı : 296
Konusu : Gerçek yaşanmış bir hikaye Ruhumu devre dışı bırakmış, bir bünyem vardı. Onlar gibi yarınlardan umudum yoktu. Hani derler ya, her gecenin sabahı vardır . her gün mutlaka güneş bir defa doğar….Benim için yarınlara umut var mıydı ?Benim için gündüz var mıydı?Güneş doğacak mıydı?Bütün sorularımın cevapları doğarken verilmişti.Dedimya;hayat bir sınavdı ve bu sınavı doğarken kaybetmiştim.Benim yazgımda Allah bana 'Canın cehenneme'demiştiGeçmiş zaman eskir sanıyordum,yanılmışım…Eskiler beni eskitirken,her bir adımda kendini yeniliyordu.Hayallerim gece koynumda beslediğim yarınlarımdı.Ben hayallerle yaşayıp,her gün gerçeklerle ölüyordum.

Kitap Hakkındaki Yorumum :

Okuduğum en ilginç hikayelerden bir tanesi. Tüyleri diken diken edecek kadar sahici, acıtıcı ve tokat atan bir hikaye. Ötelenmiş, yok sayılmış, gizlenmiş hayatları anlatmasının ötesinde o kadar insan kokan bir hikaye ki, bazen ben Deniz olsam ne hissederdim dediğim ve tam da bunu hissederdim diye düşündüğüm birçok yer oldu. Ruhunuzu yansıtmayan bir bedeni taşıyor olmanın zorluğu ve bunu topluma kabul ettirememenin sancılarıyla örülmüş, oldukça sert girişleri ve çıkışları olan hikaye Deniz'in ameliyatıyla başlıyor. Hayatının aşkı olan Aslan'la uzak oluşlarına aldırmadan, her şeyiyle kadın olan Deniz kendisinden beklenmeyenleri de sırtlanacak kadar cesur, yardım sever ve insan. Onu öteleyen, iten, yaftalayan tüm insanlardan daha fazla insan üstelik. Yaşamın kendisine oynadığı oyunlarla çok küçük yaşta tanışmış ve geldiği noktada artık bu yaşamı kaldıramayacak hale getirilmiş, güvendiklerinden darbeler yemiş, aşık olduğum dediği tarafından kandırılmış acı çeken bir insan. Anne babasına bile içine açamayacak kadar hayata yabancılaşmış, ama bu yabancılaşmanın içinde şarkı söyleyerek ve kendisini olduğu gibi kabul eden dostlar edinerek tutunmayı başarabilmiş birisi. Yiyecek yemeğinin olmadığı günlerden ailesine ev alabilecek, kardeşini okutabilecek, hatta sevgilisinin tüm masraflarını karşılayabilecek hale gelmiş bir hayat savaşçısı. Savaşı kaybediyor gibi görünse de o kendi savaşını sonuna kadar kazanmış birisi. Kendine ait olmayan bedeninde hapis olmak ve sevdiklerinden darbe yemek onu narin bir hale sokmuş olsa da, o her zaman bir kazanan. Keyifli Okumalar Dilerim.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder